12 August, 2011

|mengapa harus menipu|

Mengapa perlu amek kesempatan ke atas keprihatinan org lain?
Aku geram lah...sbb aku nie jenis yg sgt mudah simpati ngan org lain..
lagi2 if kat pasar2 tu...
x sampai ati nak tgk mereka meminx sedekah cmtu...

yela..kita pun manusia jugak..
Hamba Allah yang mempunyai naluri belaskesian tu  kan...
Ade yg btl2 susah...
tp ade jugak yg menipu..
Susah untuk kita tentukan depan sekali pandang kan..

Kerna nila setitik abis susu sebelanga..
kerna mereka yg menipu nie...
kesian kat org yg benar2 x bernasib baik..
sbb persepsi masyarat terhadap mereka dah berubah...

Pandangan org lain aku x tahu la mcner kan..
len org..len pendapat nyer...
So,bagi aku...yg penting nawaitu...
Sbb xkan kita nak check badan die 1 1 kan,,,

So,bagi aku...aku ikhlas beri..
if die menipu itu antara die ngan Allah..
if die btl2 perlukan..semoga Allah beri rezeki lebih pd nyer...
Sbb baik org sihat,org sakit,normal atau tidak..
kita x blh nak baca ape yg mereka buat n fikirkan...
Betul x?
mgkn de yg da tahu psl lelaki kat dlm gambar nie..
yg nie aku mmg geram gler2...
x patut jadikan kecacatan  itu tok menipu org..
pdhal Allah dah beri die peluang,memiliki kaki palsu..
untuk berjalan mcm org normal..
Syg seribu kali syg...

P/s:berubah la wahai insan..sesungguh nyer Allah maha pengampun..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)